Skúšky a výstavy

Dátum: 30.10.2017

Vložil: Jano Smolíček

Titulok: Re:MDS

Ahoj Marian. Dúfam, že ťa môžem takto volať, pretože ak si dobre pamätám tak si tykáme. Prepáč nepochopil som tie tvoje vety v texte s p. Smolíčekom a len pre informáciu tykám si aj s tvojim otcom a ak ti to nepovedal, tak sme si potykali na Turej Lúke t.j. u nás pri konaní MSB pri vysvetľovaní niektorých vecí okolo KCHJ a psov všeobecne. Viem, že táto stránka bola založená s dobrým úmyslom informovať všetkých členov klubu, ale aj širokú verejnosť o dianí v tento našej záujmovej organizácií, preto nechcem stránku klubu používať na písanie mojich litánií z dlhej chvíle ale každá akcia vyvolá reakciu, vieš fyzika. Pre lepšie sformulovanie mojej odpovede pôjdem po tvojom článku chronologicky aby som mohol postupovať krok po kroku a aby som nič neobišiel, teda to čo si napísal ty vo svojej reakcií 29.10.2017 t.j dnes.
Píšeš, že si prekvapený ako dlho trvalo rozprúdenie diskusie a že si to čakal už na druhý deň. Ako teraz stále rozmýšľaš, čo bolo pravou príčinou ako to dopadlo, že si takéto skúšky dávno nezažil a aký si z toho smutný. Prečo bolo také zlé hodnotenie resp. prečo boli také zlé výkony psov a aby som nezabudol pekne si sa ospravedlnil za neskorý príchod. Nuž Marian môj, ja si tom myslím svoje a vieš mám aj čo porovnávať. U nás v PZ spoluorganizujeme s KCH Jazvečíkov tiež MDS - klubové a nie jeden krát sme ich robili. Takže viem o čom je reč. V článku si ma opísal ako rozprávkara a vášnivého diskutéra na webe a navyše mi vykáš, čo ma na jednej strane môže tešil no na druhej strane sa pýtam, čo si ty za chlapa, ja odpoveď poznám ale radšej ju v tomto článku neuvediem. Radšej uvediem presné znenie tvojho vyjadrenia aby som niečo nevytrhol z kontextu: Napr. p. Smolíček, vášnivý to diskutér na webe, ktorý často diskutuje v rôznych expresiách a inotajoch, ktorým často pravdupovediac nerozumiem. Stále máte dojem, že pred Vami niekto niečo tají alebo zámerne zahmlieva, stále žiadate nejaké odpovede lebo vrchnosť Vás nepočúva. V jednom z Vašich príspevkov ste veľmi pekne opísali jagdteriéra ako inteligentného a všestranného psa, s ktorým robíte pomaly zázraky.Musím povedať, že sa mi to páčilo, lebo jagdteriér naozaj taký je. Ale ak to všetko viete, kedy a kde , okrem norovania, ste tieto jeho vlastnosti využili a ukázali na vrcholnom podujatí, aký ste skvelý cvičiteľ a chovateľ a ako vysoko kladiete latku úrovne jagdteriéra. Alebo aj za to, že okrem rozprávok, čo píšete na webe nerobíte nič pre jagdteriéra, može vedenie klubu? S pre Vás typickým humorom komentujete výkon rozhodcov na MDS a pritom ste tam vôbec nebol. Naozaj závideniahodná vlastnosť, ako sa dokážete kompetentne vyjadriť a zhodnotiť každú situáciu v klube, čo chovu určite napomáha.
Odpoveď: Nevieš kto som a čo robím inak by si takto nereagoval. Dovoľ mi aby som sa troška predstavil takým ľuďom ako si ty. Lebo ak si dobre spomínam v Lučenci ste mi túto možnosť pred voľbami nedali. Poviem len v krátkosti niečo o sebe a svojich aktivitách okolo psov. Mám 48 rokov a 20 rokov poľujem. Jagdterrierov chovám asi 22 rokov, skôr ako so začal poľovať som chodieval ako honec s poľovníkmi, mal som niekoľko psov a sučiek tohoto plemena, dnes ich mám šesť. Poľovný lístok som robil dva roka Skúšky z poľovníctva som spravil s vyznamenaním. Nie som teda žiaden ,,moderný poľovník" ktorý si kúpil poľovný lístok. Jeden z mojich priateľov je aj 87 ročný Medzinárodný rozhodca Štefan Viskup ktorý býva neďaleko mňa v našom meste. Od začiatku pretieklo veľa vody a postupom času som začal ako člen Kk pri RgO organizovať rôzne skúšky PU psov poľ. plemien, prezentácie poľovných psov popri výstavách trofejí, chodím s nimi na vychádzky s deťmi zo škôl a do Deckého domova, či Domovoch dôchodcov. V našom PZ som kynol. ref. a všetky skúšky vrátane MS mám na starosti. Riadne mi to schválila VČS a máme to v domácom poriadku t.j. aby bolo zabezpečené všetko čo treba a aby z Turej Lúky všetci odchádzali s dobrým dojmom.
So psami robím dosť často, skoro každý deň a každý deň sa aj o nich starám, mám k nim blízky vzťah. Preto, že mi ide hlavne o pracovnú stránku nechodím nejako zhusta po výstavách a ani o nich nechcem hovoriť. Reklamu plemenu myslím si robím vcelku dobrú. Prejdem ale radšej plynule k ďalším tvojim riadkom čo si napísal o mne:
Ale ak to všetko viete, kedy a kde , okrem norovania, ste tieto jeho vlastnosti využili a ukázali na vrcholnom podujatí, aký ste skvelý cvičiteľ a chovateľ a ako vysoko kladiete latku úrovne jagdteriéra. Alebo aj za to, že okrem rozprávok, čo píšete na webe nerobíte nič pre jagdteriéra, može vedenie klubu?
Odpoveď:
Opakujem keby si ma troška len ozaj troška poznal, tak tu nemôžeš písať takéto nezmysly.
Opakujem nič o mne a mojich činnostiach okolo psov nevieš, tak nevypisuj takéto bludy a nezavádzaj členskú základňu a ľudí vôbec. Ešte chcem podotknúť, že si nezabudol aj na Ivana Pechu ktorý sa ti a tebe podobným tiež nepáči. Tiež si v stati o ňom nehovoril pravdu, si buď to klamár alebo nemáš dobré informácie.
Nuž chlapi, keby ste vy robili všetko aspoň troška férovo, tak by sa nikto neohlasoval. Ja som nabral dojem, že v našom klube nieje všetko OK a tieto MDS to len potvrdili. Nebol som tam, to máš pravdu ale boli tam ostatní a ty nevieš odkiaľ mám informácie o ich priebehu, možno zrovna od takých od ktorých by si to nečakal. Navyše im aj troška verím, prečo asi? Dúfam, že tomuto rozumieš.
K výstroju a správaniu sa pána Vavreka len toľko a to je moja rečnícka otázka: ,,Nevyprovokovali ste ho k takýmto slovám" ,pouvažuj nad tým. Ak sa ľudia dobre cítia takéto slová nehovoria a ani nepíšu takéto články, či áno?
A ešte jedna časť tvojho článku:
Okrem toho mám takú myšlienku, ako skúsiť zlepšiť úroveň vodičov, ktorú Vám na schôdzi predstavím. Ale ak má napr. p. Smolíček pocit, že všetko je inak a príčina tohto stavu je výbor a jeho predseda a on je ten pravý, ktorý zachráni jagdteriéra, nemám najmenší problém vzdať sa mojej funkcie v prospech neho ak to pomôže jagdteriérovi.
Odpoveď:
Chlape môj, zober si to ako chceš ale je mi ťa ľúto, ty nenapravuj úroveň vodičov ale začni od piky, teda od seba. Môžem ťa ubezpečiť, že ja nemám žiadne predsednícke chúťky a ak by som mohol pomôcť klubu tak len ako výcvikár alebo prípadne ako pomocný výcvikár, ktorý by samozrejme mohol k problematike aj niečo povedať, lebo máme u nás vytvorené podmienky na ktorých sme dlho pracovali. Takto by som mohol pomôcť ja KCH Jagdterriera. Nemusíš sa teda budiť zo snov kvôli mojej osobe.
Ešte pripájam jeden môj príspevok ktorý bol v minulosti adresovaný odo mňa na klubovú stránku a kde možno nájdeš odpoveď prečo MDS dopadli tak ako dopadli. Vieš preto, že som taký ,,odborník" ako si uviedol a okrem norovania nerobím zo psami nič. Všimni si hlavne dátum a obsah textu.

Dátum: 25.03.2015
Vložil: Jano Smoliček
Titulok: Reakcia
Som rád, že niekto napísal o tom, na čo bol a má byť Jagdterrier. Škoda len toho kroku ktorý sa stal,ako Ivan píše 21.6.2014 kedy udelili výnimku. Vidím, že niekto stavia psa pracujúceho s diviačou zverou na úroveň psa pracujúceho na zver drobnú. Z môjho pohľadu je to veľká chyba a súhlasím s Ivanom Pechom vo všetkom čo napísal. JS a VS sú samozrejme pre každého psa ťažké a mali by sa ich zúčastňovať len jedince staršie ako 3-4 roky a vypoľované na drobnú zver a nie mladšie, ako je často vidieť na skúškach. To isté by malo platiť aj u DS, lebo pes /suka/ musí nabrať skúsenosti. Aj tak si myslím, že Jagoš je viac na škodnú a diviaka, ako na bažanta a zajaca, preto by skúška v diviačom oplôtku mala byť samozrejmosťou pre každého Jagdterriera a jeho gazdu. Možno by bolo dobré zamyslieť sa aj nad dobudovaním diviačích oplôtkov tam, kde dnes chýbajú a možno potom bude všetko v poriadku a nebudú vznikať takéto nezmyselné veci hneď z kraja leta, ako tomu bolo minulý rok.
Poľovníckej kynológií zdar.

Okrem toho som písal o svojej suke Jagdterriera Aste Vanov vrch článok do PaR kde som opísal jedno jej vážne zranenie pri poľovačke na Veľkej Javorine 26.12 teda na Štefana. Len pre teba, asistoval som pri jej operácií ktorá trvala 3h 15min, stratila veľké množstvo krvi, muselo sa odobrať asi 20cm tenkého čreva a keď sme ju dali na stôl mala len 29 stupňov telesnú teplotu. Si MVDr. tak snáď vieš čo som tým chcel povedať. Bolo to ťažké ale suka bola mladá a chcel som ju zachrániť, stálo ma to kopu nervov, 700,-€ ale suka žije a ja som mal pocit, že som spravil ozaj maximum. To že je to výnimočný pes nebudem rozpitvávať. Takýchto súk v klube moc nieje, možno ani jedna len nemá jeden rezák a p. Demianenko z UK ma v Sielnici poslal z kruhu. Možno sa niekto pamätá, jednalo sa tam o poistenie psov, teda neviem aké rozprávky máš na mysli. Každý z mojich Jagošov má nejakú tú jazvu od zveri /hlavne diviakov/, asi za niečo stoja, teda to si myslím ja a dúfam, že aj tí čo ma poznajú. Sám si ich šijem ak k niečomu dôjde a dokážem, na tvoje prekvapenie aj pichnúť antibiotiká, teda toto všetko som sa naučil pri psoch. So psami sa každý rok zúčastňujem skúšok PU, takže nemáš pravdu, že s nimi nič nerobím a veci nerozumiem. Kynológia je mojim koníčkom od decka teda je to už dlhá doba, pred poľovnými psami som mal služobné psy.
Ale povedz v budúcom príspevku niečo o sebe, koľko máš Jagdterrierov alebo koľko si ich mal, ako robili a ako robia.

Teraz ma tak napadlo. Ak sa neurazíš porovnajme si psov trebárs u nás alebo u vás, môžem predviesť všetkých čo mám. Ak nemáš podmienky nevadí u nás sú dobré, nory 2ks a mám líšky a nech ťa netrápi oplôtok, pretože nám nejaký dobrák otrávil 10 ks diviakov kamarát má diviaky a v ohrade akú si ešte možno ani nevidel. Veľká s vodou, parádna. Ak nemáš strach môžeme ísť do toho. Spravíme pekné video a môžeme ho pustiť na ČS, aby aj ostatní aktívny členovia videli o čom hovorím.
Dúfam, že som to nenapísal v expresiách a inotajoch ako si uviedol, že často tak píšem a pravdupovediac tomu nerozumieš. Preložím to teda do slovenského jazyka: Dúfam, že si všetkému v mojom článku rozumel.

A vieš kto podľa mňa najlepšie v poslednej dobe spropagoval a pomohol Jagdterrierovi? Predstavitelia Českého klubu chovateľov Jagdterreira /Soukup a spol./ napísali peknú knižnú publikáciu a natočili krátku ukážku uverejnenú v TV Prima a neskôr na webe. Tomu hovorím pomoc Jagdterrierom, nie tomu čo robíte vy resp. ty. Sorry.

Vieš čo je na svete najspravodlivejšie rozdelené? No predsa Rozum, každý si myslí, že ho má dosť.

Určené všetkým členom KCHJ a verejnosti, nemám čo skrývať. Prajem pekné jesenno-zimné poľovnícke obdobie, poľovníckej kynológií a Jagdterrierom zdar.

Dátum: 03.12.2017

Vložil: Eugen Jurovich

Titulok: Re:MDS

Vážení priatelia kynológie.Svedomie ma hryzie,preto musím napísať týchto pár riadkov.Som,medzi členskou zákl.pomerne nový a málo známy,ale čo sa týka Jana Smolíčka,poviem asi toľko,že kynológii a jagošovi je oddaný,v tomto regióne má na to skvelé podmienky,robí výcvikové dni,ja neviem vždy som mal cestu do oplotku,príp. noru otvorenú,alebo ,kto chcel tak si potrénoval.Taktiež som s ním absolvoval niekoľko polovačiek v PZ Turá Lúka i na Javorine a psy mu robili veľmi dobre.Taktiež v OPK Myjava ,Senica ho hodnotia veľmi kladne,organizuje skúšky na PU psov. Ja som z Beckova cca 35 km, nepotrebujem mu liezť do zadku ,ale pravda je pravda.Nechcem,aby sa ludia delili na tých či oných a hlavne v klube,lebo to by už potom bolo o inom.Známe Rozdel a panuj.

Dátum: 25.10.2017

Vložil: Ivan Pecha

Titulok: MDS - východné Slovensko

Vážení chovatelia, v posledných hodinách sa mi dostalo niekoľko informácií ohľadom skúšok MDS. Chcel by som požiadať každého, kto bol prítomný na skúškach MDS, aby sa k tomu vyjadril v diskusii. Ja som tam osobne nebol, a preto neviem zaujať stanovisko. Chcem od Vás, aby ste napísali na túto diskusnú stránku, aký priebeh mali podľa Vás tieto skúšky. Bol by som veľmi rád, aby Vaše diskusné príspevky boli vecné, bez emócií. V kuloároch koluje už veľa negatívnych informácií, chcem sa dozvedieť, ako člen dozornej rady, čo je pravda v niektorých týchto tvrdeniach.

Dátum: 25.10.2017

Vložil: Jano Smolíček

Titulok: MDS

Počul som aj ja nejaké reči okolo MDS. Zatiaľ neviem čo je na tom pravdy, ale ak to bolo tak ako sa hovorí, mali by sme sa všetci konečne zobudiť z toho sna. Počkám ako sa vyjadria tí, čo sa majú ku týmto skúškam vyjadriť v prvom rade a potom poviem niečo aj ja ak môžem. Na záber iba to, čo som hovoril už dávno. Moje myšlienky vyjadrím prostredníctvom jedného citátu:
„Ak je pravda, že múdrejší ustúpi, je jasné, prečo je tak málo ustupujúcich - Vrchnosť ťažko oklamete, zvyčajne tých dolu vôbec nepočúva.“

A že vraj jeden vtip ktorý sa hodí k rozhodcom na MDS:

”Ako sa má váš pes?” pýta sa futbalista rozhodcu po zápase.
”Aký pes? Ja žiadneho nemám!”
”To je čudné, slepý ste a psa nemáte...”

Dátum: 27.10.2017

Vložil: Oto Jakubík

Titulok: Re:MDS - východné Slovensko

Pozdravujem Vás priatelia,MDS 2017 podľa mňa boli najsmutnejšie čo si pamätam.Ku skúškam len toľko aj prehrávať treba s noblesou.

Dátum: 27.10.2017

Vložil: vavrek robert

Titulok: Re:MDS - východné Slovensko

No ja ako učastnik sa vyjadrim asi tak.V propoziciach bol uvedeny zraz v piatok o 18 00.Kazdy mame nejake povinnosti,pracu rodinu,firmy a tak a vieme prist včas,naše vedenie a usporiadatelia nie.Na polovačke dva psy ktore držia diviaka viac ako 10minut a ten diviak sa pri nich ulovy,dostanu znamky 3,2,2.V oplotku pes ktory celu skušobnu dobu neodide od diviaka a bez prestavky hlasi je hodnoteny znamkov 3.Po nom ukrajinsky pes s identickou pracou 4.Uroven skušok absolutne slaba ani nie na okresnej urovni a nie na medzinarodnej.Klub asi stoji na tom velmi zle ked nevieme ani zohnat psov na učasť na takom podujati.Moje hodnotenie nieje vobec zaujate.Ja som z toho divadla odstupil po oplotku lebo sa na to nedalo pozerat.Asi by musel pes v pohone zahynuť aby dostal dobre znamky.Hodnotenie rozhodcov neobjektivne,nespravodlive ,netotožne zo skušobnym poriadkom.Skušky hodnotim ako fiasko a hanbu klubu a osobne sa odmietam zučastnovať takychto podujati.

Dátum: 27.10.2017

Vložil: vavrek robert

Titulok: Re:Re:MDS - východné Slovensko

Vedenie klubu si robi ako sa im pozdava.Dufam že bude možnost sa vyjadrit na členskej scodzi.Dufam že bude každy rok tak ako bolo prijate na poslednej schodzi.Nebudeme si tu vypisovať,povieme si to na schodzi.

Dátum: 27.10.2017

Vložil: vavrek robert

Titulok: Re:Re:MDS - východné Slovensko

Prave som si pozrel tabulky s vysledkami MDS.Tak pardon dva psy čo držali diviaka čo vie potvrdit lebo so toho diviaka pri nich strelil tak Froncova fenka 4,2,4 a Vavrekov pes 3,2,2. Rad by som dostal odpoved na zaklade čoho ten rozdiel.

Dátum: 27.10.2017

Vložil: vavrek robert

Titulok: Re:Re:Re:MDS - východné Slovensko

Ukrajinsky pes hladanie4 a po pohone ho nikto nevidel,v pohone sa niekolko krat motal pomedzi honcov,ked sa začalo strielat tak zmizol.Ares najde diviaka ktoreho hlasi na zaklade neustaleho hlasenia sa ten diviak ulovi a z hladania ma 3,z hlasitosti2. Tak to čo je za divadlo.Toto su fakty nad ktorymi sa treba zamysliet.

Dátum: 28.10.2017

Vložil: Jano Smolíček

Titulok: Re:Re:Re:Re:MDS - východné Slovensko

Dúfam, že to čítajú aj ostatní a napíšu svoje dojmy, aby všetci vedeli ako to vlastne bolo a je.
Na záver jeden citát:
Máte svoj vlastný život, a máte iba jeden, tak ho nepremrhajte žitím života, aký od vás očakáva niekto iný.

Otvorte oči a ústa! Ďakujem.

Vyhľadávanie

Kontakt

Admin - MVDr. Zuzana Cellengová